2008-07-14

Rosor...

Ljuvliga rosor, sprängfyllda av doft förför dom oss...

Eftersom jag saknar trädgård i mitt liv får jag tänka ut andra smarta lösningar för att få in dessa ljuvliga blomster i mitt liv. I förra veckan gick jag loss i butiken och rosade till det ordentligt. Känslan blev somrigt romantisk och kanske en aning bitterljuv då utslagna trädgårdsrosor torkade och förvandlades till doftande potpurri...

Doften har sparas och sprider nu glädje som "Rosenträdgård i burk"... lyfter jag locket kan jag för en stund drömma mig bort.

I den rosenskimrande lycka jag befann mig i rörde jag också ihop härligt badsalt.
Havssalt, rosenolja, färska rosblad och lavendel... Ljuvligt att hälla i badet efter en lång dag av arbete.

Rosoljan är lugnande, balanserande och föryngrande, den motverkar stress och lindrar vid huvudvärk, illamående, förkyldning och insomningsproblem. Sedan gammalt har även rosoljan ansetts vara ett afrodisiakum...

Rosenoljan är också bra att ha hemma i husapoteket då den är antiseptisk, inflammationshämmande och mycket sårläkande. Används också med fördel i massageolja då den ökar cirkulationen och löser upp stockningar...

Ta ett djupt andetag, sjunk ner i badet och njut!







Jag vill också tilllägga att nu i Juli har vi sommar öppettider i livebutiken.

Tis-Fredag 12.00 - 16.00
Lörd, sönd och måndagar håller vi live butiken stängd.

Skulle någon vilja komma förbi då vi har stängt är ni hjärtligt välkomna att ringa eller maila. Är vi i närheten öppnar vi så klart!

Solsken och värme önskar Jenny!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails