2009-09-14

Vänskap... en kraftkälla

För ett par veckor sedan fick jag ett underbart paket av en god vän som jag lärt känna genom butiken... ett paket fyllt av kärlek och vackra saker som ger både värme och ljus nu när hösten flyttat hit. Av hjärtans lust tänder jag denna vackra kammarstake när skymningen faller... ljuset sprider sig i både hem och hjärta och varje gång påminner den om glädjen i att ha en riktigt god vän.
Christina jag är så glad för dig, för våra små pratstunder... du betyder mycket!

Detta inlägg vill jag tillägna alla mina kära vänner... vad vore jag utan er! Tusen tack för allt ni gjort, för allt stöd, för all glädje ni givit... för att ni torkat tårarna från kinden min så ömt detta sorgsna år. Jag älskar er allihopa... det vill jag att ni ska veta... Caroline, lyckans ost är jag som har dig i mitt liv!

Kärlek är härligt... det är livet...

Den ljuvliga kammarstaken från min goda vän Christina... med i paketet låg också lena mjuka stenar från skagen... och en massa andra söta saker som jag ska visa en annan gång när jag har lyckats få dem att fastna på bild.








Mina senaste kärlekar, kaffeburken och vackra linnehandukar... inhandlade i underbara butiken Fattigstugan i Turinge och min favoritbutik Hemtrevligt i Bromma.
Ett gammalt litermått, drejat saltkar och en drejad vitlöksskål trängs på köksbänken i väntan på långkok och mustiga höstgrytor. Keramiken kommer från Stina Ström...








En gammal gammal dörr från Vadstena Antik... äntligen har den funnit sin plats. Kan ni skymta den vackra målningen av en vas med blomster i dörrens mitt... målningen är så spröd och gammal att den blir magisk...




En torkad rosenbukett som påminner om sommarens doftande rosenrabatter... med lite rosenolja varar doften länge länge...




Små ljus som sprider värme och ljus i skymningen... tiden är inne för höstmys!
På mitt mörka gamla bord trängs just nu en massa saker... här byts det ut föremål och pyntas efter humör nästan varje dag. Någonstans måste man ju få lov att göra av sin kreativitet. Ett bord att dekorera är ett alldeles lagom projekt för att få ut sin kreativa lust var dag. Ibland är det överfullt med saker... ibland nästan tomt, ibland står det orört i flera veckor. Kanske speglar det känslorna inom mig...
Vart gör ni av eran skaparlust och kreativitet?








Två inlägg med bara någon dags mellanrum... det tar sig... det är roligt att inspirationen kommit åter. Roligt är det också att blogga igen så nu är det dags för besök hos er kära vänner!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails