2009-10-11

Autumn Leaves

Höstrusk eller Höstfägring, hur ser du på saken?

Var tvungen att ta fram lilla kameran igår morse... när jag slog upp ögonen på morgonen trodde jag att jag kommit till ett sagoland. Tyvärr kan jag inte återge denna skönhet med kameran jag har...

Jag bor ju i Aspudden som de flesta av mina bloggvänner säkert redan vet :) Utanför mina fönster ser det ut så här och jag älskar det! Vi bodde tidigare i Hornstull och även om det var fantastisk utsikt över taknockarna i den våningen så finns det inget som slår naturen... Det är långt från landet men det är iallfall levande!

Kanske finner jag mig mitt drömmars hus på landet någon gång... men fram tills dess får Aspudds- parken duga som utsikt. Visste ni att det till och med finns hästar här... nu är de ju inte med på bild men det är faktiskt sant! Ja, haha... jag trodde knappt mina ögon när jag flyttade hit. Jag har en hästhage runt husknuten...

Hoppas ni har någon att hålla hårt i handen nu när hösten är här och vindarna blåser upp... Önskar en fortsatt härlig höstig söndag!









Nat King Cole | Autumn Leaves lyrics

The falling leaves drift by the window
The autumn leaves of red and gold
I see your lips, the summer kisses
The sun-burned hands I used to hold

Since you went away the days grow long
And soon Ill hear old winters song
But I miss you most of all my darling
When autumn leaves start to fall

Cest une chanson, qui nous ressemble
Toi tu maimais et je taimais
Nous vivions tous, les deux ensemble
Toi que maimais moi qui taimais
Mais la vie spare ceux qui saiment
Tout doucement sans faire de bruit
Et la mer efface sur le sable les pas des amants dsunis

French lyrics by jacques prvert
English lyrics by johnny mercer
Music by joseph kosma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails