2009-10-29

Höst dukning...

Vet ni, jag är så glad för att jag hittat tillbaka hit, för att jag kommit igång med bloggandet igen. Detta är verkligen världens bästa inspirationskälla!

Tycker det är så häftigt att så många av oss tycker om samma lantliga stil, men ändå har det så olika... Alla bjuder på så mycket fina idéer, tips och kunskap. Tusen tack-kramar till alla goa bloggvänner som stöttat under den tuffa tiden, det har betytt väldigt mycket för mig! Alla mail och fina kommentarer i bloggen har hållt lågan vid liv och nu när kraften kommit åter skulle jag vilja ge er lika mycket tillbaka, som ni gett mig....

I helgen hade vi höstkalas och middagsbjudning... Linnea och jag gjorde fint och dukade med hösten som tema. Stora linneduken kantad med spets fick komma fram och grova mölsäckar användes som festlöpare... Porslinet är IKEAS servis ARV som man får för en billig penning och glasen och besticken kommer från House Doctor. Bordet dekorerades sen med linneservetter, gamla kakformar med ljus, fattigmanssilver, betongstakar och höströda eklöv. I bakgrunden hänger äppelkransen som tillverkades tidigare i veckan...

Kramar till er alla, mina kära bloggvänner och läsare... jag är så tacksam för er uppmärksamhet och för er tid, ni är underbara!

Ett VÄLDIGT litet kök kräver gott om fantasi när man ska bjuda till fest... att möblera om är absolut nödvändigt i detta fall! Bordet hamnade på tvärsen och vi fick mer svängrum. På skåpet hänger veckans hemmapysslade äppelkrans och gnistrar i skenet av ljusen...
 Stor linneduk och gamla mjölsäckar ligger lager på lager... IKEA porslin fungerar lika bra till vardags som till fest. Det behöver inte vara så märkvärdigt!
 Kul att sätta färg till bordet med gröna vinglas, det blir en skön kontrast mot det guldglänsande lyktorna och röda höstlöven.
 Att dekorera med naturen när man dukar är så tacksamt, det blir så stämningsfullt och kostar inte en krona!
Ljuslyktor med pumpa form... går fint med kvällens tema!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails