2009-10-27

När Vintertid knackar på dörren...

Med besked om mörkare tider knackar han på och kliver in... herr vintertid. Ljuset lämnar oss efter hastig visit och vi bjuds istället dunkelt sammetsmörker.

Till helgens höstkalas fejades det och ändrades om i varenda liten vrå i lilla lägenheten... renfällen plockades fram och en värmande ljuskavalkad tändes för att bringa ljus i höstmörkret. Nu är hela lägenheten rustad för vintern... elementen är luftade, filtarna balanserar på hög, ljuslådorna är påfyllda och tändsticksaskar ligger redo för avfyrning i vart och varenda rum... Nu kan han komma med rimfrost i skägget herr vinter, för vi är redo...

Bilderna är tagna med min nya kamera Nikon D 60, så detta är premiär för mig... Vilken fantastisk känsla att plåta nu! Jag är överlycklig och så stolt över att jag äntligen lyckats spara ihop till denna. Har önskat mig en kamera i flera år! Vill ni se bilderna i större format kan ni bara klicka på dem...






















Nu har jag och Linnea höstlov, och myser så mycket det bara går... i två dagar har vi bara strosat runt i pyjamas och gjort ingenting. Men i morgon är det full fart igen... då blir det bakning inför Alla Helgon och pyssel.

Kramar från Höstlovs Jenny!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails