2009-11-01

Alla Helgons Dag...

Idag tänder vi ljus för alla som inte längre finns här bland oss...
Jag har tänt ljus hemma och låter mina tankar stanna hos de som gått mig förlorade. Alla Helgons Dag för mig är en kärleksfull hyllning till de förgångna... en dag då minnen flödar fritt i lågornas ljus. En tankfull dag...


Det tar ett tag att vänja sig vid mörkret... ju äldre jag blir detso märkligare är känslan när det skymmer redan kl 14.00 på eftermiddagen. Rytmen hamnar rejält på sned hos mig... vet knappt skillnaden på dag och natt och får svårt att somna om kvällen och ännu svårare att vakna på morgonen! Blir man känsligare med åren tro, hur har ni det? Mörkret känns lite som en vakumförpackning... att promenera till ICA kl 16 på eftermiddagen i kolmörkret är märkligt...

Igår i skymningsljuset, strax efter lunch :), fotade jag min stolta Brudorkide som jag fick i present för några veckor sedan... En härlig växt med massor av livskraft!






Nu ska Linnea och jag bege oss ut på promenad i mörkret... en nypa frisk luft om än i mörkaste mörker ska väl vara gott för hälsan.
En skön Alla Helgons Dag önskas er alla, tänd ljus och le åt vackra minnen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails