2009-11-17

Lantligt hemmakontor, del 1


Jag har funnit en ny kärlek.... en gammal fransk lampa i cremevitt som är så ljuvlig att jag inte kan ta ögonen ifrån den! Jag är så glad för den... jag har letat i flera månader efter en lampa i lagom tuff industri stil för arbetsplatsen hemma men alla har varit så hutlöst dyra, så till slut fann jag den. Fattiglapp som man är gäller det att ha tålamod... jag tänkte att någon gång under min livstid, om jag håller tummen riktigt hårt, borde jag ju finna en som passar mig och min lilla sparbössa. Åh visst slog önskningen in till slut... Efter lång väntan har den nu äntligen kommit hem och skruvats upp.

Hemmakontoret kombineras med vardagsrum och får därför inte ta för mycket yta, då jag fortfarande vill att vardagsrummet ska kännas just som ett vardagsrum och inte som kontor. Här ska en hel del inrymmas och också vara praktiskt, eftersom jag spenderar timmar av arbete varje dag just här. Lösningen fick bli ett platsbyggt handsnickrat skrivbord som döljer alla fula sladdar från dator, skrivare och hårdiskar genom en smart lösning på baksidan.

Här finns också ett rymligt förvaringsskåp och ett stort antikt väggskåp med rejäl höjd. Det gamla skåpet på väggen passar utmärkt till böcker, pennor och annat som behövs i mitt arbete.

Stolen är ett fynd från Blocket för en hundralapp och väntar nu på en make over...



Lampan ser ut att vara en gammal sjukhuslampa eller liknande... den är utdragbar och kan bli super duper lång... den kan vändas och vridas på och är så praktisk. Vrider jag den åt andra hållet har jag istället en finfin läslampa för soffiga mys kvällar...

Ikväll sitter jag och huttrar... vaknade i morse med en sjudundrandes förkylning med halsont och ledvärk. Så nu vankas det te och nybakade scones... har fått två härliga marmelader från Svenskt Mathantverk i present som ska avsmakas. Punsch Blåbär och Rom Krusbär... det tillsammans med lite varm te borde göra susen!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails