2009-11-11

Med nål och tråd...

November är en riktig pysselmånad... de långa mörka eftermiddagarna och kvällarna passar utmärkt för handarbete, myspys och pyssel. Med nål och tråd tillverkas det nu söta detaljer inför julen. Här hemma välkomnar vi julen veckan innan första advent... men jag kan avslöja att vi lyssnar på julmusik redan nu och jag älskar det!
Vi är helt överrens om att julen är så mycket härligare tiden innan och pyntar hellre huset fullt i god tid istället för att behålla det när julen är över.

Strax efter nyår brukar jag få fnatt och då vill jag ha spirande vår i vart hörn här hemma, trots att det dröjer månader innan den verkligen är här... då inhandlas det vårlökar och krokus och borden fylls med arrangemang av tulpaner, hassel och björkris.







Dessa ting finns ute i butiken nu... och mer är på gång. Ikväll syr jag små mini strumpor som Linnea och jag tänkt klä granen med i år. Det blir en väldigt liten gran eftersom vi inte bor något stort... men gran det ska vi ha. Förra året blev det ingen jul alls här hemma då butiken tog all tid och vi stod mitt i flytt och allt, så nu kan jag ärligt säga att jag längtar... känner mig alldeles pirrig... nästan som om jag vore barn på nytt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails