2009-12-03

Advent...


Kommen är Advent... och i vart hus och fönster glittrar ljusen i väntan på julen. Jag sitter uppe i natt... med nål och tråd och tillverkar strumpor och strutar till butikens alla kunder. I veckan som var har jag jobbat hårt inför ett reportage om hemmet mitt... Möbler som länge väntat på lite kärlek och omsorg har nu äntligen fått sig en välförtjänt omgång med slipen och penseln.

Hemmet har pyntats och står nu i julskrud... Jag använder mig ofta av naturens tillgångar i min inredning och denna jul har nästan allt fokus lagts vid det. Mina gamla lärare från floristutbildningen jag gick när jag var yngre har lyckats - än sitter kunskaperna och lusten i... Jag har bundit granriskransar, pyntat med vackra grenar, lav och olika mossor. På en av skänkarna i stora rummet har kakfatet i zink klätts med naturens eget material... fattigmanskulor i olika former och storlekar glittrar mellan grenarna och sällskapar med en liten betongängel...

Det är underbart att strosa i skogen med en korg och samla skatter... möjligheterna är oändliga och kostar ingenting. Nu har jag tyvärr inte storskogen runt knuten men vid de tillfällen jag får möjlighet att komma iväg på en liten skogsvandring klappar mitt hjärta hårt av glädje.





Tack alla underbara vänner och läsare för era besök och söta hälsningar... jag är så glad för er!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails