2009-12-13

En gräddvit Lucia...




Lucia är här med ljuset... hon har skingrat både molnen på himmelen och skänkt mig ljus i sinnet.

Jag har målat fler möbler och bordet som inte skulle bli vitt fick bli det iallafall... Lägenheten vi bor i är så liten och ljuset får kämpa sig fram här under vinterhalvåret. De mörka möblerna som jag egentligen verkligen älskar att bryta med kändes plötsligt alldeles för mörka... så nu står bordet i vitaste Lucia skrud och ljuset har åter hittat in.

I soffan ligger min favorit kudde... en riktig gräddbakelse som tagit halva Sverige med storm och numer finns att beskåda i väldigt många hem. Soffhörnan känns som en gräddbakelse hela den just nu... Var tvungen att fota solens eldiga strålar som spelar över alla textiler.

En ny kärlek har flyttat in... en handdrejad kammarljusstake från Ulrika Brüderle, en liten julklapp till mig själv. Älskar hennes keramik... så mjuka former.

En underbar Lucia önskar jag er alla! Jag vill från djupet av mitt hjärta TACKA er för goa hälsningar och för fina mail... ni skänker ljus allihopa!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails