2009-12-22

En underbar Jul....

Nu är jag snart klar med bestyren... bara några paket kvar att lägga en hand på och slå in. Granen doftar, pepparkakorna är dekorerade, godisburkarna är fyllda till bredden... Nu är det dags för jul!

Min lilla gran är jag så lycklig för... Den stod där så liten och ensam bland alla pampiga kungar utanför Konsum. Granförsäljaren tyckte att den var alldeles för gles på mitten och visade upp ståt efter ståt för att få mig på fall... men hjärtat mitt var redan fångat. Med mig hem fick lillegran följa... och nu doftar han så gott och sträcker sig så stolt där i hörnet.

Zinktunna istället för julgransfot fick det bli i år... då vet jag att lillegran har ordentligt med vatten. En ljusslinga med guldljus, för att min vita jag brukar ha inte ville fungera... Enkelt dekorerad med smala glasprismor och kulor i sotigt fattigmanssilver. Det får vara enkelt och sparsmakat i år... naturen är så vacker i sig själv.



Önskar er alla en underbar julhelg, med kärlek, värme och gemenskap!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails