2009-12-27

Mellandagsmys och Pyssligt pyssel...



Julens glada dagar är förbi och nu väntar vi in det nya året... Mellandagarna är guld värda för mig, inga måsten, ingen stress... bara mys och avkoppling.

Julen firade vi hos goda vänner och den blev så underbar man bara kan önska sig... Vi har pratat och skrattat och ätit så magen står ut som en vertikabel strut. En glad svängom med tomten till "Hej Tomte Gubbar" fick maten att åka ner i knäna så att man kunde proppa i sig lite hemmagjord choklad också...
Har fått så fina julklappar... när fyra pysseltokiga tjejer ska fira jul ihop då blir det mycket egendesignade klappar och det finns inget härligare att få! Ja så vackra saker som jag fick i år är då höjden av lyxigaste lyx!

Så full av inspiration och pyssellust är jag nu hemkommen från världen mysigaste julhelg... och ätandet fortsätter i en vecka till. En bit grädd ädel och pepparkakor slinker ner även idag... och till kvällsmyset i soffan har jag nu en hel hög med sypyssel som ska dekoreras med pärlor och band...
Nedan ser ni två strutar som jag sydde här om veckan... och jag vill understyka att jag hämtat inspiration från den otroligt duktiga och rara Aina med bloggen Modern Country. Hon visade så fina stutar hon sytt några veckor innan jul och jag blev blev så förälskad i dessa... Var bara tvungen att prova på att sy ett par till mig själv.

Nu väntar syskrinet och kvällsfika... Hoppas ni har riktigt härliga mellandagar med avkoppling och mys!




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails