2010-01-18

Det ljuva Flickrummet....

Rosa hjärtan, dockor och kaniner, snart ett minne blott...
För några veckor sen tog min dotter tag i mig och sa att det var dags för mig att inse att hon faktiskt är stor tjej nu... hon vill inte längre ha kaniner på hyllorna och rosa hjärtan på sängen. Hon vill inte ha sött... hon vill ha tufft!

Så vad gör man då... jo först baxnar man och tänker att nu går det väl ändå lite väl fort fram, hon är ju bara 11 år! Sen efter några dagars eftertanke inser man att ja, jösses det är nog sant som hon säger... det är kanske dags för kaninerna att packa ihop och flytta ut nu. Tiden flög sin kos och nu är lill-sessan stor och vill bestämma själv. Två år kvar sen är hon tonåring och den tanken är helt ofattbar!

Efter många moderliga tårar över tiden som försvann, och insikten i att småbarnstiden är avklarad och förbi för länge sen, har jag idag skakat hand med verkligheten.

Men för min egen skull ska jag föreviga detta rara minne av ett kaninfyllt skimrande litet prinsessrum här på bloggen. Nästa gång ni ser det ska det vara coooooolt, och lillsessan ska då ha ett rum att bli tonåring i...

Ett rum där man får vara ifred från mamma, där man kan sminka sig i timtal, prova kläder i all evighet, hänga med kompisarna och bara vara tjej... på väg mot vuxenlivet.

Detta är min hittills största utmaning och jag kan ärligt erkänna att det inte kommer att bli lätt. Att inreda tjej tufft kräver en del tänk och jag som är allt annat än cool kommer nu att få bita mig i fingrarna för att låta bli det rara och söta. Jag har ännu ingen aning om hur resultatet kommer att bli... klurar och funderar. Det enda jag vet är att budgeten är väldigt tajt, så om jag får till det kommer jag nog att slå rekord i budget styling!

Alla tips och idéer är så välkomna... hjälp mig någon snälla, denna utmaning är mig övermäktig! Det ska bli tufft, rosa ska bort, in med svart... men samtidigt tjejigt och mysigt...







LinkWithin

Related Posts with Thumbnails