2010-01-11

Fransk Romantik...

Idag har jag haft en fartfylld dag med massor av jobb... tittar bara in som hastigast medan jag väntar på kaffe...

Vill visa några av mina favoriter i Januari... Små ljushållare som kan sättas vart som helst använder jag hela långa vintern. Tycker det ger så mycket känsla och de är så charmiga att titta på...

På skänken skymtar ni favorit nummer två... en antik emaljerad fransk brödburk. När vi besökte Lustfyllt förra vintern hittade jag en liknande burk som jag blev störtförälskad i... men dessvärre råkade min kära vän hitta den hon också, i samma sekund som mig! Så från Lustfyllt fick jag fara utan burk... sen dess har jag jagat en sådan och rätt var det var så fann jag den! I en av mina favoritbutiker Country by Mail
Statyetten, Madonnan, det gulnade gamla brevet och ljusstaken är kära vänner som hänger med även detta år... Underredet till ljusstaken köpte jag på Zetas i somras, det skulle vara stativ till en kruka men jag har den till ljusstake istället.


Se här vad jag fick i julklapp av min underbara vän Caroline med den fina bloggen Sagolika Sinnen och hennes mamma Marie i julklapp. Så underbara saker.... är så lyckligt för dessa! Caroline har sytt det mest bedårande bokomslag av fransk gammalt linne... och dekorerat med sirliga korsstygn och band. Innuti gömmer sig en almanacka som hon så rart stämplat med vacker text, alla viktiga dagar i mitt liv år 2010... Blev så rörd av denna gåva att jag grät!


Av Carolines söta mamma Marie som syr de mest underbara saker för hand fick jag handledsvärmarna ni ser nedan.... Antik spets är ihopsytt med vackra virkade mönster, färgerna går i creme och brunt... Himmel säger jag bara!




Nu ska jag arbeta vidare... mycket att komma ifatt när man varit sjuk en hel vecka!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails