2010-01-08

Hjärtans lust!

Gott Nytt År söta rara läsare!

Årets första inlägg går i kreativitetens tecken... I vår lilla tre rummare i Aspudden flödar det nu av skaparlust och lycka. Det nya oskrivna året, den magiska gnistrande snön och glada underbara dagar med min käraste vän och familj har gett mig så mycket kraft och inspiration. Jag känner mig lycksalig och så till bredden fylld med hopp inför detta nya år... 2010!

Tack Caroline sötaste vännen, för den underbara almanackan... jag tror den är lite trollsk... precis som du! Var gång jag ser den blir jag alldeles varm.... den måste vara en lyckobringare!

Av gamla nötta spetsar och tyll har det skapats doftande hjärtan... det ena fyllt med rosor, det andra med pudrig lavendel. Många timmar har lagts på dessa... så mysigt att ha något att pyssla med. Försöker se till att det alltid finns något i korgen att ta fram när lusten faller in. Brukar sy upp ett litet förråd som sen ligger och väntar på dekor... enkelt att ta fram på kvällskvisten utan att det behöver kännas som något stort projekt.








Fick en fix idé häromdagen och testade att tillverka små fjärilar i fil de fer och gammal spets... verkligen super pilligt och tålamodskrävande. Dessa små ligger nu i korgen och väntar på pärlor och broderi... några timmar till krävs för att få dem riktigt flygfärdiga och klara.

Jag har fått lov att tillbringa dagarna i sängen denna vecka, då en kraftig förkylning drabbat mig... och då finns ju inget bättre att göra, än att fördriva tiden med lite mysigt handarbete. Trodde jag skulle vara i full gång med butiksarbete denna årets första vecka... men ack nej, det blev vila, en gigantisk trave med näsdukar och sjutusan till flaska med hostmedicin istället. Så lycklig och förkyld ska jag nu dra mig tillbaka till sängen min... och krya på mig hela helgen!




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails