2010-01-13

Lantliga inredningsdrömmar....

I natt sitter jag uppe med arbete, har tagit fika paus och har just njutit av att besöka er underbara bloggvänner och läst flera fantastiska nyårs krönikor! Har inte hunnit lämna några hälsningar, men tankarna mina är många och varma... och så fort jag har lite lugn och ro igen ska jag ge er välförtjänta hälsningar! Ni är så galet duktiga allihopa... och så ambitiösa! Jag blir alldeles yr av inspirationen och kreativiteten ni bjuder på, det sjuder verkligen av lust och fägring här i blogg världen! En skattkammare utan slut... som skapar drömmar och begär!

Jag längtar efter hus, så in i himmelens mycket längtar jag efter hus! Jag längtar efter rymd och känsla, knarriga trä golv och ett stort stort kök... jag längtar efter en trädgård och veranda... knotiga äppelträd och en egen vedbod... jag längtar efter möjligheten att få vara så kreativ man vill... möjligheten att få snickra, växa, knepa och knåpa och bygga på mitt eget hus... jag längtar till och med efter spindelväv i hörnen och dragiga gamla fönster! Ack ja... drömmar...

Här om dagen hade jag ju städmani som ni vet... och rensade ut lådvis med tingelitangel. Visar upp lite orning här så titta och njut för jag lovar att det inte kommer vara säskilt länge...

Bilderna ser inte så orningsamma ut ser jag nu... ser ut att vara lika fullproppat med grejer som vanligt. Men jag lovar, jag har rensat bort hur mycket som helst! Undrar och funderar, vart fick då allt detta jag packat ner i lådorna plats!!!???

Albumen här nedan är så fina... älskar dem. Skänken som var tom var tom i en halv dag sen intog dessa två den tomma platsen, vet inte hur det gick till... kanske for de dit alldeles av sig själva! De ligger nu och väntar på att fyllas med allt möjligt kärt och vackert. Gamla kort, nya kort, teckningar från min lilla konstnär Linnea, vackra brev och så kanske en och annan blyertsteckning jag själv gör då och då.




och så lite bilder från mina vardagsrumsbord igen... nu är det väl ganska tomt ändå, tycker ni inte!





Kylan håller vårt avlånga land i sitt grepp och den gnistrande snön har skänkt oss ett riktigt ljusfyrverkeri, denna inledning av Januari. Solen strålade igår... och genom mina fönster strömmade ljuset vilt... likt en fors om våren. Strålar lekte tafatt över väggarna och rummen badade i magiskt januari ljus!

Sticker också in en uppföljare av mina favoriter i förra inlägget... men från en annan vinkel. Inte för att det är särskilt intressant utan egentligen mest för att den var fin i färgerna med solväggs bilderna... :)




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails