2010-01-15

Mitt lilla lantkök..

Köket är den viktigaste platsen för mig hemma... här tillbringas det mycket tid, både ensam med pyssel vid köksbordet, matlagning och bakning vid spisen, middagsmys runt bodet med familjen och tillsammans med gäster. Det blir ett antal timmar utslaget på ett år... Här ska det vara funktionellt men också inbjudande... avslappnat och mysigt. Eftersom jag bor i hyreslägenhet har jag inte möjlighet att ändra om som jag vill... här sitter diskbänken där den sitter och skåpen hänger där de hänger. Men med lite pyssel så har jag fått till det ganska så bra ändå och köket känns genuint och lantligt. Drömköket är stort och ligger i ett hus så klart... men medans jag drömmer om detta stora lantkök duger detta gott och jag är så glad för att jag har mitt krypin.

Hörnskåpet är jag väldigt lycklig över... och ni som följ bloggen har sett det på bild många gånger. Krokhängaren över spisen hängdes upp i somras och den är toppen... både snygg och praktisk. Det gamla bakbordet ger, den annars rätt tråkiga standardköksbänken karaktär och bidrar till en riktigt lantlig känsla. Om det är så praktiskt vet jag inte dock, men ibland får man nalla lite på funktionen...

Här möts 40-talets strama funkis- design med romantisk bondrokoko... en salig blandning av prylar, både gammalt nött och nytt... Resultatet ser ni nedan, inget gömt och inget glömt (förutom disken)

Nu ska jag in i köket bege mig... citronpaj med grädde bjöd jag på idag när jag hade goda vännen på besök. Nu är det dags för bit nummer två... det är ju ändå fredag!

Trevlig helg alla underbara!













LinkWithin

Related Posts with Thumbnails