2010-02-09

Brända toner...

Efter helgens frustration över de misslyckade försöken att få till lite vårkänsla här hemma börjar jag nu känna mig tillfreds igen. Jag har gjort om och gjort om... pysslat i timmar, så nu har den där hysteriska kreativiteten jag bubblade av fått utlopp ordentligt, och även fast inget nytt inhandlats så känns det ändå lite annorluna. Vårkänslan hemma är inte så pastellig och söt i år... den är för tillfället rätt brun! I år surrar vårpirret i mig med längtan efter förnyelse och nytänkande, som om det vore dags att hitta på något annorlunda och nytt!

Den lilla vita spegeln byttes ut mot en likadan i silver.. fint med silver ihop med de bruna tonerna.
Min gamla lampa i mjuka ockra- gula toner åkte upp från förrådet igen... gult har inte varit någon favoritfärg tidigare men plötsligt så är jag tokig i gult! Gult är underbart ihop med både grått och brunt, men det får inte vara vilken gul färg som helst, den måste vara mjuk... som smör i solsken... Har ni varit i Provance? Där är gult mycket uppskattat... det är så mycket vackra färger där!

Det grå albumet från Olsson & Jensen hamnar visst på var och varannan bild... älskar det! Så fint och härligt att samla gamla vykort och vackra bilder i... hittade ett riktigt gammalt påskkort i gömmorna som passade så fint in med sina brända toner... det fick komma fram det också även om det dröjer ett litet tag till innan det är dags för påsk. Stämpeln är en fransk gammal arkitekt stämpel - FACADE ANTERIEURE, som betyder främre fasad.

Tack snälla rara ni för alla besök och för att ni tar er tid att läsa mina långa inlägg... är så glad för att kunna dela alla tankar och funderingar med er!










LinkWithin

Related Posts with Thumbnails