2010-02-05

Dagdrömmerier... Award- uppdrag!

Idag har jag ett uppdrag att utföra... men innan jag tar i tu med detta vill jag bara visa ett litet rede som tillverkades för länge sen. Har haft det undan plockat men nu fick det komma ut från skåpet igen... fåglarna sjunger ju där ute, solen strålar och värmer kinden genom fönstret, snön droppar... idag har jag vårkänslor! Därför kommer jag att starta våren här hemma i helgen, nu orkar jag inte vänta längre... Det blir fågelbon, pärlhyacinter, ris och lite annat pyssligt. Jag är pysselsugen, har inte skapat något mysigt sen jul!

Det lilla redet fick sällskap av den lilla fjärilen av tråd och vintage spets som jag tillverkade för ett tag sen... den var inte riktigt klar när jag visade den då. Nu har den fått spröt med små pärlor.

Nu är det slut på ordningen här hemma... nu kommer det snart drösa på skänkar och bord med prylar igen. Som alltid när dessa infall kommer ändras det om och ändras om... och ändras om åter igen. Saker flyttar runt, byter plats... arrangeras och så håller det på tills jag tröttnat. Då åker allt ner i kartongerna igen! Skumma grejer man har för sig va!





Nu till dagens uppdrag.... Jag har fått en Award från Jackie med den härliga bloggen My Coastal Home! Tusen tack Jackie!

Denna award innebär att jag ska avslöja 7 saker om mig själv... har tänkt efter hela förmiddagen om vad jag ska avslöja här. Vilka egenskaper som bäst beskriver mig... och som gör mig till den toka jag är. Nedan följer en uppsats, för jag kan lätt bli långdragen och det får ni stå ut med idag!



Här kommer 7 långdragna saker om mig:

1. Jag är en dagdrömmare och nattdrömmare - en heltids drömmare!... jag drömmer mig bort ofta och kan nog upplevas som en tyst och fundersam person. Jag drömmer mycket om nätterna... ibland vackert, ibland alldeles hemskt. Ibland vet jag knappt vad som är dröm eller verklighet när jag vaknar, ibland vill jag inte vakna alls för allt är så härligt.
Jag fick ofta bannor av fröken i skolan att jag minsann måste sluta dagdrömma och börja lära mig något istället. Många upplever mitt dagdrömmeri som mystiskt för att jag kanske kan verka frånvarande... men jag lovar jag är inte mystisk någon stans!

2. Jag dricker alldeles för mycket kaffe, kan pimpla precis hur mycket som helst, när som helst och var som helst... i alla former! Jag är med andra ord inte hälsan själv... dessutom slarvar jag något galet med att dricka vatten. Så slutsatsen av detta är att jag kommer att se ut som ett uttorkat skruttrussin innan 40 års ålder!

3. Jag fascineras av det okända, läser gärna om övernaturligheter, astrologi, klurerier och teorier om andlighet... min farmor var "häxa" sades det... och när jag var liten nickade min faster finurligt åt mig och sa att jag skulle förstå vad farmor menade när jag blev stor... Inte så konstigt att man blivit snurrig i bollen, man har ju fått en del att fundera över efter märkliga uttalanden av släkten.

4. Jag är "hemma" kär... hemma betyder mycket för mig, det är min favoritplats på jorden. En fristad där jag kan andas, vara kreativ och dagdrömma precis hur mycket jag vill... därför är också inredningen med tillhörande saker extra viktiga i mitt liv. Kanske är det så att hemmet betyder så mycket för mig nu som vuxen för att jag inte hade något trygg hem när jag var liten... filosofier och tankar, det är jag i ett nötskal det!

5. Jag har gått många vägar i livet, testat på alla möjliga arbeten och utbildningar... jobbade ett tag som dekoratör i butik, gick floristkurs och jobbade i blomsterbutik, pluggade foto och media och jobbade länge som foto-accistent. For runt på alla möjliga upptåg och galentåg och hade drömmar om att bli mäster fotograf! Det var på den tiden när fotografering var en konstform utan digital kamerateknik och avanserade redigeringsprogram... då stod man i mörkret och såg bilden ta form nedsänkt i vätskor.
Sen kom Linnea min för evigt "lilla prinsessa" och jag fick för mig att jag skulle läsa till undersköterska istället vilket jag också gjorde. Jag ville ha en trygg utbildning i ryggen... något att luta mig mot om mina drömmar inte skulle besannas. Jobbade sen inom akutsjukvården, ett tag på ambulansen... och for runt på olika avdelningar, akuten och kirurgen...

Bestämde mig senare (efter att jag gått igenom en supertragedi med familjen, som nästan tog livet av mig) att jag skulle göra något mer lättsamt och kreativt. Något som inte kändes så tungt... Jag är en känslosam, mjuk människa med hjärta större än månen och blir lätt knäckt när andra har det svårt. Med sorg inom mig och sorg på jobbet blev det bara för mycket...
Läste till auktoriserad hudterapeut, spa terapeut och make up artist, startade eget... yrket var rätt ytligt och jag kunde fokusera på sånt som inte tyngde mig, precis vad jag behövde just då. Jag lämnade skönhets-branschen efter några år... längtade efter mer kreativitet och genuint skapande. Skapandet har jag haft med mig genom hela livet.
Tog ett djupt andetag och förverkligade drömmen... hade då äntligen självkänsla nog för att våga tro på mig själv. Så fick det bli... jag började måla, inreda och sy... butiken startades och nu är jag här... och här är jag fast, det känner jag i hjärtat!

6. Jag är uppväxt på landet... älskar landet och vill inget hellre än att flytta till landet. Men innan landet är redo för mig... ska jag njuta av stan och pulsen! Att tänka positivt är viktigt, eller hur!

7. Jag är lugn som en filbunke brukar jag få höra... ingen tempoväxling var det någon som sa... hahaha... jo, men det är nog sant. Men jag är inte alltid så lugn som jag ser ut och verkar, men jag är nog alltid lika långsam som jag ser ut! Hihihi... så stort tack till alla mina vänner som tålmodigt står ut med mig och mitt lååååångsamma tempo!

Ja, det var det... nu har ni hela livshistorian, iallfall en stor del av den!

Eftersom jag har så många favorit bloggar numera och flera härliga inspirerande blogg vänner kan jag ärligt talat inte välja vem jag ska skicka denna Award vidare till... alla är så olika och inspirerande på olika sätt. Läser många bloggar, som spretar åt helt olika håll... och jag tycker det är jätte svårt att plocka ut ett begränsat antal. Jag hoppas ni förlåter mig för det.

En underbar helg med fågelsång önskar jag er... söta rara vänner!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails