2010-02-26

Drömmar....

Under min filt drömmer jag mig bort bland fågelkvitter, fladdrande fjärilar, mjukt gräs under mina fötter... och doften av humlesurrande lavendelrabatter. Jag vägrar öppna ögonen och titta ut... vägrar höra väderinslaget om en "långt fördröjd vår"... står inte riktigt ut med orden jag hör ikväll.

Så idag håller endast drömmen mig vid liv, för en endaste liten tanke på att våren näst intill uteblir i år känns hopplöst bitter.

Blundar det hårdaste jag kan... kan man vägra!?

Resten av denna helg ska jag ägna till allt annat än att titta ut... jag ska vårpyssla, köpa vackra blommor... försjunka i härliga våriga magasin och dricka jordgubbssaft! Ska nog baka lite syltkakor... duka med rutig duk och bara ha det somrigt härligt. Vad tror ni om det... kan det hjälpa mot en begynnande vinterdepression!!!??? Hur gör ni för att stå ut, tips någon?





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails