2010-02-28

En ny skärm... i grovt linne.

Linne är det underbaraste tyg jag vet... i alla former kvaliteér! Ljust, mörkt, grovt, strukturerat, tunt, skrynkligt, slätstruket, antikt, sprött, tungt och kraftigt. Det är så underbart material... och det passar så fint med stilen vi alla "lantlollor" älskar, eller hur! Lätt arbetat är det också, vet inget annat tyg som formar sig så bra och som man så lätt syr med... Axlings linne har underbara metervaror, kan tipsa om det om man är ute efter nytt! Kolla in deras återvunna linnetäcken HÄR... riktigt mysiga och en toppen idé som jag är sugen på testa själv.

Lampan behövde en ny skärm så jag tog en gisten gammal stålställning och sydde på nytt tyg, i oblekt grovt linne. Det silar ljuset fint och blir lagom rufft. Innan stod lampan i sovrummet med en vit spetskantad lampkjol, nu får den istället lysa upp tillvaron i vardagsrummet... behövde få in en ljuskälla i hörnan där skänken står.





Måste också få visa vad som mötte mig klockan kvart över sju i går morse... en hel flock med rådjur! Jag tappade hakan fullständigt och blev helt darrig på handen när jag ivrigt försökte fumla fram kameran för att hinna med att få dem på bild. Ville ju inte skrämma iväg de små liven heller... lyckades iallafall få fram kameran, även om bilderna blev lite sneda och vinda! Vilken grej va... hela fem stycken var de... i Aspudden utanför min balkong! Mår dåligt när jag tänker på hur hungriga de måste vara... usch... ber till högre makter att de hittar mat. Ja, det var ett snabbt besök för någon minut senare sprang de vidare...






Glad är jag som har er... det vill jag särskilt understryka idag! Oerhört tacksam och lycklig för att ni orkar med mig och allt pladder... så glad för alla hälsningar! Bloggen är ett så trevligt sällskap när man sitter vid datorn och jobbar... skönt med lite mänsklig kontakt bakom skärmen man så ofta sitter och stirrar in i. Inspiration får jag i massor och så goda råd och en massa underbara tips! Ni är änglar allihopa som gör mina dagar framför datorn så mycket roligare och intressanta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails