2010-02-01

Förvandlingen... liten blir stor!

Projektet börjar ta form... Linneas rum är färdigt för inflyttning och i morgon får hon det i födelsedagspresent. Den rosa drömmen är nu ett minne blott och rummet som tidigare var fyllt med kaniner och sockersöta prinsessdrömmar badar nu i ljus tyll och ruffare detaljer.

Färgerna är vitt, svart, linne, grått och lite stänk av silver... en riktig budgetförvandling som trots liten penning blev effektfull.

De tunna nätgardinerna kostar 35 kr paketet på Ikea, sängen inhandlades på blocket för 700 kr, kuddar och ruffiga förvaringspåsar från HM Home... Fluffig matta från Ikea 399 kr... Dokumentet hade jag lagt undan sen flytten från söder hem hit, men nu kom det fram igen... och jag är glad för att jag inte slängt det, det gjorde susen i hennes rum! I framtiden är det tänkt att ett väggskåp ska sitta där... men smakar det så kostar det så det får vänta ett tag. Lampan är ju en dyrgrip, hugaligen... Det är ju tur att man har Tradera ibland så att man kan få in lite kosing för sånt man byter ut mellan varven.

Jo då, jag lyckades få till det utan att ruineras... det blir mat på bordet denna månad också. Jag följde det goda rådet jag fick här av er och målade skrivbordsskivan svart, det blev riktigt bra! Tusen tack för tipset!!!

Svart är precis som vitt... beroendeframkallande! Det blir en vända till med penseln i rummet innan det känns helt komplett. Hon har en skänk som inte syns på bilderna här som också ska få lakrits topping. Den står mitt emot sängen.. så för skön balans i rummet bör den nog bli mörk den också.

Vill du se hur det såg ut innan... då trycker du här...

I morgon öppnar jag dörren, då blir det kalas!










LinkWithin

Related Posts with Thumbnails