2010-02-18

Franska Broderier...

I förra veckan fick jag ett stort paket på posten från en kär vän... och i paketet låg den ljuvligaste av kuddar med rosenbroderier på en kraftig linneväv med baksida i fiskbensmönster. Jag trodde jag skulle smälla av av lycka, blev alldeles darrig på handen när jag öppnade... och grät gjorde jag också. Vissa människor berör så enormt, och de gör de även utan gåvor så klart. Denna är från just en sån vän... en vän som berör...

Den är så otroligt fin... och eftersom jag fått "dille" på gult är det ju ett under att gula rosor pryder denna välgjorda skapelse! Kudden är fransk... och den runda lilla bakelsen som jag lagt bredvid är fransk likaså och antik. Den köptes i somras i butiken Hemtrevligt där man alltid hittar underbara skatter... Tyget och broderierna på den är så spröda att jag knappt vågar ta i den, så när soffmys är på gång är det inte dessa jag bulsar upp med under huvudet mitt. Ögongodis är vad de är och tillsammans blev dessa två som ett gift gammalt par... sammanflätade fränder med olikheter som främjar varandra... oskiljaktiga till livets slut.

De två bilderna längst ned är tyget på min regissörstol jag har i hallen... hittade en gammal gisten sådan med sprucken klädsel i ett förråd. Klädde om den med detta tyg och är så glad för det... gula rosor här också... kan det vara bristen på sol som gör sig kännbar... som tar sig uttryck i mina inredningsbehov!

"Gult är fult" kan slänga sig i elementet... gult är underbart!

Tusen tack och en miljon kramar till dig kära vännen... du vet redan hur glad du gjorde mig med denna gåva, rörd till tårar och så överraskad av det som fanns där i! Måste självklart och stolt få visa den andra presenten också... det blir i nästa köksinlägg. Myser varenda gång jag ser den!







LinkWithin

Related Posts with Thumbnails