2010-02-25

Lantligt rufft i vår...

Går omkring i pirrigt lyckorus... vårens leveranser anländer en efter en och jag har packat upp så fina saker. De tunga järnäggen från Petit Crapaud är makalöst fina... och så roliga och pynta vår med. Världens bästa vår pynt helt klart... passar både den romantika och den tuffa. Underbart med blommor till, eller i sin enkelhet bara som de är...

Fröpåsarna med olika blomster är bland de ljuvligaste jag sett på länge.. pappret är så vackert sprött, dekorerade med de sirligaste texter, inuti finns ett vackert blomsterkort med beskrivning... och så ett prassligt kuvert, fyllt med de sötaste frön! Kan de bli mer vårigt än så?! Nä jag lovar, det fick mig att fullkomligt glömma att det utanför fönstret råder den bistraste vinter. Inne på mitt bord strålar vårsolen som aldrig förr och det spritter i hela kroppen!

Idag har jag bytt butikssystem... har kämpat hårt i många veckor, långa dagar och nätter med att få till den nya butiken. Kodning... herregud säger jag bara, vilket projekt! Nu är det iallafall i hamn och inom en snar tid ska det vara helt klart. Massor av nyheter ska läggas in och alla kunder ska få ett hjärtligt välkomnande, innan jag kan slappna av lite igen. Tycker egentligen att det är tråkigt att tjata butik här på bloggen... den vill jag egentligen hålla fri från arbete. Den är mitt andrum och fritid, en källa för inspiration och avkoppling där man bara kan sitta tyst och njuta. Men ibland är livet inte bättre än att man får frångå sina principer, och eftersom många av mina kunder läser här känns det som att lite info kan komma till nytta...

...Så för alla kära kunder som läser detta så vill jag hälsa varmt välkommen in, inget konstigt har hänt med butiken... jag har bara bytt datasystem. En del driftstörningar kan ske den de närmaste dagarna, likaså små fel här och var i designen. Men snart är det över och allt kommer att vara frid och fröjd igen...

Har ni problem med era nya konton och inloggningar kontaktar ni mig...
Tele: 08-744 43 24
info@madamepetite.se

Det positiva med nya butiken är större bilder och att det är jag själv som styr designen och inget bakomliggande företag. Systemflytten kräver ju tyvärr en liten ansträngning från er sida då ni måste omregistrera er som kunder. Men jag hoppas att ni ska trivas och att ni tycker att det var värt besväret... rabatt och välkomstpresenter delas ut fram till 1 mars för alla som lägger en beställning! Är så glad för er och för all glad respons och det hoppas jag ni känner enda in i hjärteroten!












LinkWithin

Related Posts with Thumbnails