2010-02-27

Min gamla regissörstol...

Idag känns det lite bättre, takdroppet känns positivt och även om dimslöjorna hänger tunga över Stockholm idag känns mitt sinne en aning ljusare. Snön smälter och då får man ju vara glad för det... även om de säger att det bara är tillfälligt och att kylan är tillbaka snart igen med mer snö som följd. Men den smällen tar vi då... idag är det iallafall plusgrader!

Så nu väntar vårkoftan och den puderrosa underkjolen på kroken i sovrummet... och en söt vintagedam med parasoll kom på posten här om dagen, tror hon blir toppen till vårens klänningar och tunikor.

Bjuder på lite insyn från min lilla hall idag... smal och avlång och ganska omöjlig. Att jag visar den beror på att det snart ska röjas ut golv här...

I höstas hade jag översvämning i mitt badrum och vattnet rann ut i hallen och genom väggar in till vardagsrummet. Har fått fuktskador och nu ska hyresvärden röja ut gammalt fult golv och renovera badrum. Inget ont som inte har något gott med sig... ska bli skönt att få det fixat och golven var ju inte så värst snygga så även om det blir till att bo i kappsäcken ett tag så känns det underbart att få det ordnat. Hoppas bara att de behåller de gamla garderoberna som är platsbyggda upp till tak i hallen... för dessa är jag så glad i. Men man vet aldrig... hyresvärdar brukar inte bry sig om gammalt hantverk, de bryr sig så klart mest om kostnader. Håller tummen iallafall...

Kistan i hallen är en present från min mamma sen många år tillbaka, och även om stilen min inte är lika sockersöt nu som då vill jag behålla den... den funkar bra ihop med regissörstolen... som jag älskar högt! Bänken med dynan är proppfull med halsdukar och vantar, superpraktisk förvaring och sittplats i ett.









LinkWithin

Related Posts with Thumbnails