2010-02-22

Skir romantik.... och matbordsvals...

Jag trotsar karskt den råa trenden och frossar i sober romantik... februariljuset färgar rummen i disiga pasteller och skänker min lilla lya lite vårlikt skimmer. Rosorna står i en svagt rosapudrad kanna i stengods... och matbordet har dragit en svängig vals och visar nu upp sig på snedden.

På hyllan trängs älskade favoriter... en nykomling i form av ett A lutad mot mitt stora M, min lilla korthållare i fil de fer från Petit Crapaud... så söt att den gärna visar upp sig utan kort. Längtar så jag spricker efter vårens leveranser från dem! Kronan i lustfylld keramik från Lena... en kär detalj som ständigt flyttar runt och sprider glädje...

På kroken hänger en lite medtagen fattigmanslykta... naggad i kanten och med sprucket glas, men ack så vacker i ljuset...

Efter gårdagens inlägg där jag fick tipps om öppna hyllor i köket går jag nu försjunken i grubblerier... ska jag lossa luckorna kanske? Styra om lite på hyllorna och fixa lite ny stil månne... Har bara två väggskåp... höga upp till taket. Jag frågar er... om ni orkar ta er en glutt på mitt förra inlägg... ska luckorna bort, den ena stanna och andra tas bort eller vad tycker ni?











Hoppas att ni har det bra allesammans... i rådande snökaos, bitande kyla, stängda skolor och hysterisk trafik sitter det bra med en sjudundrande lyckoönskning till er alla! Den är inte klok denna stränga vinter... rekord sen år 1879! Har någon sett Mayafolkets spådommar om år 2012? Såg det här om veckan och blev helt livrädd. Tycker att det är mer än läskigt... förtränger snabbt dessa otäcka tankar och borrar in nosen i min persikofärgade rosenbukett.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails