2010-02-11

Sovrum... nu blommar det!

I går unnande jag mig ett stort fång vita tulpaner och gula rosor... de första tulpanerna för i år, så det känns lite extra lyxigt att få arrangera en riktig vårbukett med dessa. Det blev en rejäl bukett i låg kruka på sovrums skänken... och vad den doftar sen, friskt av vår och sol!

Gula rosor blir så vackra när de torkar... då får de den där gula färgen jag babblade om i förra inlägget, den där varma, mjuka gula färgen som jag oväntat blivit helt galen i! Det hänger en mycket liten krans (knappt synbar) med torkade rosor över sängen i just den färgen... mums...

Skulle vilja ta in något mer gult i sovrummet, för att bryta med den grå pläden... men vad... det är frågan.... Jag har ingen lust att måla någon möbel gul, det blir lite för mycket. Lagom ska det vara - jag är ju svensk!

Nä nu lät jag för hård... måste förklara vad jag menar... och så var det inte riktigt sant heller för jag är inte alls Svensk, jag har allt möjligt blod i mig... men jag är iallafall född här och har fullt med det typiska svenska "lagom" i mig och det typiska "rädd för för mycket färg" svenska.
Gula möbler kan vara galet vackert, bara det att jag inte riktigt vågar och dessutom ändrar smak hela tiden. Det jobbigt att måla om möbler och trist att ha gjort det och plötsligt ändra sig...


Förslag på vad man kan hitta på för att bryta lite någon? Den lilla kransen kommer man ju inte långt med, den känns ju mer som ett gruskorn i ögat än härlig färgbrytning.

Funderade på att måla väggarna creme vita och sätta upp en fondvägg där skänken står, eller bakom sängen som tar upp färgen... rosigt kanske.. stora härliga rosor... Ja nu blommar romantiken!







LinkWithin

Related Posts with Thumbnails