2010-02-07

Våryrsel och trälådor...

Februariljuset har nockat mig... jag har våryrsel!

I helgen sken solen så vackert och vårkänslorna for genom kroppen som en flodvåg... kreativitet blommar, men ytorna att låta den få utlopp på är få och små. Så återigen är det på de gamla vanliga skänkarna och borden som alla grejer får trängas på. Tror jag har flyttat omkring allting tio varv denna helg... ni vet, man är sugen på en förändring men det finns inte mycket att förändra med, så man blir liksom inte riktigt nöjd. Något fattas känns det som, får inte riktigt till det... Kanske är dags att införskaffa något nytt!

En liten spegel åkte upp som sällskap till den stora på skänken. Lilla trälådan med diverse smågrejer fick byta plats och byta innehåll... porslinsägget kom fram ur gömmorna. Blombordet fick sällskap av en gammal äppellåda fylld med mossa, reden och vaktelägg. Den har jag tagit bort nu igen, men ni får se bilden ändå... nu ligger mina älskade läderalbum där istället och lådan åkte in i skåpet igen. Ja jag vet inte vad jag har drabbats av denna helg... våryrsel på grund av en alltför stark längtan kanske!

Tog en svängom med kameran medan solkatterna dansade runt på väggarna... snurrigt inlägg och snurriga bilder. Känner mig som ett yrväder hela jag just nu! Yr och inte riktigt tillfreds... så kan det va ibland. Känns så plottrigt ibland mitt hem, men när jag tar bort grejer känns det istället tomt. Är väl i någon slags mellan period nu då ingenting känns bra med möblerna och grejerna jag har... Grejerna som jag älskade för några dagar sen! Ja märkligt är det... i morgon känns det nog bättre. Är det bara jag som är så här knäpp eller är det någon som känner igen sig?!









LinkWithin

Related Posts with Thumbnails