2010-03-19

Belles Femmes....

Sen fredagskväll... kopplar av med en varm kopp te och njuter av livet och ledigheten. Laddar upp energiförrådet inför morgondagen.... då ska jag ägna tiden till det kvinnor ägnat sin liv åt i evigheters evighet, nämligen hushållsarbete!

Jo då, i morgon ska jag fara med kvast och trasar runt... och feja var vrå från golv till tak... det ska tvättas, skuras, dammas och putsas - jag ska vårstäda!

Skåpen ska röjas, förrådet ska rensas... jag ska fylla hela huset med vårig energi! Sen ska jag ta på mig min nya kappa och gå ut och leta upp våren...

Vad det blir av detta städfnatt får vi se... det är så enkelt att skriva långa "Att göra listor" så här inpå natta timmen nedsjunken i soffan, men inte lika enkelt att få ändan ur och sätta igång... brukar mest bli en massa andra mycket roligare sysslor som tar över när jag ska röja. Brukar komma till ungefär hälften på listan om jag är duktig... sen tog ledigheten slut.

Hur som helst... glad är jag ändå, vare sig det blir städat eller inte... för min alldeles nya kappa som väntar på galgen! Tunn ull med mjukt bomullsfoder... mörk som natten och lite poetisk på nåt vis, lite som rödluvan fast i svart. Noa Noa kan kappor, jag älskar deras romantiska vintage stil!

En ljuvlig helg med plusgrader och mys önskar jag er alla söta underbara! Tack för allt fint ni ger, blir så glad! Belles Femmes - vackra kvinnor, det är ni allihopa!







LinkWithin

Related Posts with Thumbnails