2010-03-25

Ett minne blott...

Ett minne blott är snart denna långa vargavinter... Torsdag den 25 Mars, Våffeldagen, sommartid på söndag, snart påsk... snön smälter... snödroppar och krokus vid husknuten och hemma är det städat för vår! Det är så skönt, äntligen är den här! Tror det är den mest efterlängtade vår någonsin i modern tid... och medan vi inväntar värmen i ett par månader till njuter jag av vårpyssel hemma.

Igår när solen tittade fram passade jag på att föreviga vårljuset, de rena fönstren, de dammfria speglarna och allt vårpynt. Ni har sett det förr, och nu öser jag över er samma gamla grejer igen... men ni får stå ut med det. Idag är det galet många bilder, nästan så man skulle behöva ta en paus efter halva akten!

Hörnan med den låga gamla skänken och stora spegeln, där den mörka gamla dörren hänger ni vet... den hörnan är nu ett minne blott för ikväll kom mannen hemsläpandes på sina lådor med teknik... en triljard högtalare, en gigantisk platt tv, el gitarrer, förstärkare... ormbon med sladdar... blaba, blabla bla, ja men ni förstår vad jag menar! Den hörnan är nu hans hörna och där bestämmer han. Jo då, så är det... efter kvällsmaten åkte hela balleten upp och min spegel åkte ner i källaren. Ja så nu är mitt teknikfria vardagsrum historia... Min spanjor har flyttat hem och mitt är åter VÅRT! :)

Jag har sagt adjöken till tjockisen under soffan... men tänk vad den lilla tv:n har gjort gott ändå denna höst och vinter! Hela sommaren var jag utan tv helt och jag trodde jag skulle bli galen. Även om jag knappt tittar så känns det sååå otroligt tomt och tyst att vara utan... och nog är det gott att få krypa ner sent på kvällen innan läggdags och slumra in framför burken, det gillar jag.

...och så gillar jag er också, utan er hade jag "kolavippat" under de månader jag var tv-lös! Ni fyllde min tillvaro med liv, inspiration och en massa härlig läsning om kvällarna... och det gör ni än! Änglar är ni allihopa!




Kungsträdgården för länge länge sen... älskar gamla fotografier....








Härligt gammalt foto från min hemstad Linköping "Stora Torget"....






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails