2010-03-03

Morgonstund...

Linnea och jag har sportlov... men eftersom vi inte är särskilt sportiga använder vi istället tiden till mys och pyssel i köket. I dag klev vi upp tidigt och bakade scones... rykande heta väntar de nu på oss i köket. Vi lyxar och har dukat frukostbordet med vår vita keramik. I de stora muggarna ska det serveras varm choklad med grädde... något vi inte unnar oss var dag, så det känns extra sportlovs festligt!

Igår fick jag hem en hög med de ljuvligaste antika servetter... mjukt gammalt linne med fantastiska broderier och knypplade spetsar. Jag är lyriskt lycklig över dem. Som jag har letat... tog mig ett år att hitta riktigt gamla linneservetter. Så är det i Stockholm, det tar en evig tid att samla på sig gamla saker här.

Idag ska vi ha en riktig tjej dag... mysa, pyssla, shoppa och bara unna oss en massa härligheter!

Tack också till er alla underbara söta för responsen för nya butiken, jag är så oerhört glad och tacksam för alla mail och rara hälsningar som inkommit! Känner mig uppskattad och behövd och det är så berikande... det är med stor glädje jag står till er tjänst. Jag får arbeta med det jag älskar allra mest och det är ni som gör det möjligt! Så därför vill framföra de varmaste kramar till er som gör mitt liv och arbete så mycket roligare! Tusen och åter tusen tack!







LinkWithin

Related Posts with Thumbnails