2010-03-18

Sovrum, som vaknar till liv...

I sovrummet som legat begravt i mörker hela vintern börjar nu ljuset hitta tillbaka... blekt mars ljus sipprar in genom fönstret och rummet vaknar sakteligen till liv. Textiler, färger och detaljer lyfts fram ur den grå dvalan och hela rummet känns piggare och gladare.

Jag är också gladare... och piggare! I Stockholm ligger isen som en brun tjock kaka över gator och torg. Snöbergen täcker åkrar och ängar och de isiga drivorna ligger som glaciärer för mina ögon och skymmer vart vårtecken... men ljuset gör sin verkan skänker liv till en vårtörstig själ. När klockan ringer på morgonen känns livet ljusare än på länge och vetskapen om att det är på väg att vända lugnar...

En flicka med guldlockigt hår har flyttat upp på min hylla... på sängen ligger nya linnekuddar med volanger breda som fjärilsvingar från HM Home. I trälådan vilar ett franskt gammalt brev så sprött... rosor i cremé gult och persikorosa ger färg... och i tidningshögen bläddras det för att hämta inspiration till en fondvägg.
Lene Toni Kjelds kollektioner är så spännande... kanske för vågat för mig, men ack så vackert att drömma sig bort med i Vakre Hjem nr 5 2008... Jag är en sann tidningssamlare och bläddrar gärna i mina Magasin även då de gått ur tiden...











Lene Toni Kjelds

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails