2010-03-15

Spilkum...

Denna måndags morgon vältrar jag mig i bilder på kökets nykomlingar... ingen långläsning idag... bara bilder på kära ting. Men först en miljon tack för responsen på min "love-Story"... gudars vad jag blev glad av alla lyckönskningar och tankar ni skänkt mig... kan inte med ord beskriva hur det värmer! Hade kunnat göra ett inlägg om bara det idag, fyllt hela sidan med tacksamhet och glädjen i att få läsa så många vackra ord! Ni är värda en uppsats av lycka allihopa! Tusen tusen TACK!

Ny keramik har hittat hem till mitt kök... ett gammalt vackert spilkum i creméfärgad keramik. Dyrt så in i bomben men det spelar ingen roll... dyker man på något som detta i Stockholmstrakten får man vara glad för det och snällt betala. Glädjen kommer ändå... av ägandeskapets bisarra sötma! Ett himmelsblått uppläggningsfat från Belgien... så ljuvligt att hjärtat mitt stannade vid åsynen. Krackelerat, välanvänt och så sagolikt vackert... glänser som en polerad diamant på köksbordet. Ett gäng gräddvita linneservetter med tränsad spets ingår nu i samlingen.... längtar till att duka påskbord med detta välarbetade linne.

Det är väl märkligt det där med den lycksaliga tillfredsställelsen som kommer med vackra ting, kan känna mig så brutalt ytlig och bortskämd när känslorna mina svallar av lycka för det materiella. Frågar mig ibland vad det kommer sig av... om jag på något vis söker bekräftelse i tingen jag äger eller vad det beror på. Den där jakten på materiell lycka, jakten på ett vackert hem... vad är det som driver mig liksom!?!?

Ja sån är jag, funderar och klurar på livets gåtor och människors beteenden, allramest mina egna... obotlig analytiker....












LinkWithin

Related Posts with Thumbnails