2010-03-21

Stämplar...

Helgen är till ända och en nya vecka väntar... ikväll sitter jag här vid datorn och känner mig som en bankad fläskfilé. Städlistan blev av och varenda punkt är uppfylld! Helt otroligt bra för att vara mig... stolt och trött sitter jag här i ett skinande blankt hem med nyputsade fönster, rensade skåp, nästan tomt förråd, städad balkong, nyskurade golv och dammfria rum och bara myser. Började klockan nio i morse och satte mig först nu, ett tolvtimmars pass! Hör ni vad mallig jag är över min bedrift... :)

Igår lämnade vi alla "Att göra listor" ogjorda och var istället ute och njöt av solen och vårvärmen hela dagen... och glad är jag för det, för i morse kom snön igen och snöat har det gjort sen dess! Nu ligger Stockholm åter begravt under ett vitt täcke och våren den försvann i ett nafs! Kallt och vinter... och inte en centimeter vår någonstans just nu.

Men vad gör det, mina nyputsade fönster är vårtecken nog... för de putsas bara en gång om året och då är det vår!

På tal om något helt annat... Har tre franska arkitekt stämplar som jag är så glad i. Med dessa gör man en massa roligt pyssel... I veckan ska jag testa att stämpla ägg till riset... nedan är bilder på lite stämplade papper och linnetyger. Fint att stämpla namnet på det man sytt. Dessa stämplar hittade jag på Country by mail, de brukar ha fina gamla stämplar på lager om man är sugen. Stämpelfärg köper jag från Stämpel Fabriken, de har en färg som är permanent och vattenfast som jag är tokig i. Den blir nämligen toppen på tyg!








LinkWithin

Related Posts with Thumbnails