2010-03-05

Vintage...

Fredag, solsken, ledigt och bara så underbart... vaknade på soffan tidigt i morse med nacken halvt ur led och kläderna på. I köket hade jag glömt soppan framme som jag ansträngde mig med så hårt igår, gjorde storkok på tomat och färssoppa för att ha till lunch i veckan... men så blev det alltså inte, somnade ifrån den också! Linnea har en kompis över och de båda har intagit min stora säng så jag hamnade i soffan. Men vad gör det när man slår upp ögonen och solen strålar från klarblå himmel och fåglarna kvittrar så det hörs ända in! Vilken ljuvlig morgon... jag tror jag spricker av lycksalighet!

De små töserna sussar än och jag sitter själv och bara myser... ska snart väcka dem och börja packa inför helgen. Vi ska iväg på tjejträff och ska spendera helgen hos sötaste Caroline, en av mina bästa vänner med den vackra bloggen SAGOLIKA SINNEN... missa inte den! Underbara vänner, god mat, mys och prat, ljuvlig atmosfär och så lite shopping i omnejdens små butiker... det ska bli så härligt!

Igår eftermiddag när Linnea var fullt upptagen med tjejsnack och fnitter hade jag inget att göra... släpade upp en gammal vintage resväska från vinden och korset från Jeanne d'Arc Living som jag hade tröttnat på och släpat ner... nu åkte det upp igen! Sakrala stilen är kanon till påsk, då får gärna kors och madonnor fylla mitt hem! Sån är jag, velpotta och virrpanna som ändrar mig hela tiden... Flyttade ut en ful hylla som stod bredvid skänken förut och flyttade runt på lite annat vägghängt. Nu är hallen belamrad med allt som stod i hyllan som åkte ut och vart det ska ta vägen vet jag inte... och inte hinner jag fundera på det idag heller, så det projektet får jag ta tag i en annan gång!

Har pyntat med lite annat sött... strutarna från Petit Crapaud, redet med alla vakteläggen och några vintagefoton fick bli denna helgs stillben på skänken... i nästa vecka kommer där säkert att stå något annat, rastlös ombytlig som jag är.

Hoppas ni alla får den ljuvligaste helg med strålande sol och vårkänningar! Hörde på vädret igår kväll att det ska bli sol och varmare grader i nästan hela landet. Håller min tumme för det, för åh vad det behövs!











LinkWithin

Related Posts with Thumbnails