2010-07-31

Adjö Juli...

Lite vemodig blir jag alltid när Juli månad når sitt slut. Älskade sommar och semester... än är det tid kvar till hösten men nog är den somrigaste av sommar månaderna nu förbi! Jo så är det, så idag tar vi adjöken till fröken Juli... med lite penséer i en krackelerad skål. Penséerna är de enda blomster jag har på balkongen i år då det snålas i kassan nu. Köpte dessa tidigt i våras men de växer så det knakar... har till och med fått klippa ner den! Skålen är en antik skönhet i cremefärgad keramik från frankrike som gärna står framme på bordet.

Nu ska jag bege mig ut och leta efter skor som är STORA.... har vanligtvis st 37/38 men nu måste jag nog köpa 39 eller kanske 40 till och med. Skulle vara fin häromdagen och klämde ner mig i mina annars helt underbara "lagom klackade" skor som jag aldrig får ont av... trodde jag skulle avlida efter 5 min!!! Överlevde men mina fötter har fått lov att vila utan skor sen dess så nu är det dags för nytt om det ska bli något mer gå ut innan bebis anländer.

Jag vill ha klack även fast jag är gravid, iallafall en liten... folk skakar på huvudet åt mig... är det så att det är helt omöjligt??? Help me... jag vill ju känna mig fin ändå, trots 15 pannor extra!

Gummistövlar och kängor kommer senare till hösten... jag vill ha något mitt emellan som är varmare en sandaler men som inte är höstskor.
Kanske finns det något annat fint till sensommarklänningen utan klack... någon ballerina variant, ska kika runt och prova och hoppas på att mina gravidhormoner håller sig lugna idag så jag inte får stora gråtattacken om jag upptäcker att allt gör ont, Suck... någon som känner igen sig?

Idag är en gnällig dag, det hör ni va! Men såna dagar måste ju få finnas de också...

Hoppas ni har det underbart där ute i Sommar-Sverige allesammans och inte dras med hormoner i de svårtacklade mängder jag har idag! :)






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails