2010-07-24

Förvaring...

Ibland kan man nog kalla sig obotlig materialist... en hopplös "vill ha:are" som får vallningar vid synen av gamla vackra ting!

Jag samlar på tygklädda gamla askar... älskar min samling högt och längtar till den dagen vi bor så stort att jag faktiskt kan låta dessa ligga framme. Nu fyller dessa garderober och skåp och fylls med allt från trosor, strumpor och skärp till smink, papiljotter (ni läste rätt) och annat livsnödvändigt. Men denna lilla blomstrande sak får allt ligga framme i ljuset ett tag, den är liten och behändig och gör inte så mycket väsen av sig där på hörnet.

Från min absoluta älsklingsleverantör kommer dessa ljuvligheter, både asken, trälådan och några av detaljerna... hon är en guldgruva om man älskar gamla franska och belgiska ting. Där trängs ständigt en massa nytt som får känslorna på svall, alltid påfyllda hyllor... I våras fick jag hem flera underbara nyheter från henne men allt har stått och väntat i kartonger eftersom hela hemmet vårt har varit byggarbetsplats i flera månader.
Nu har jag packat upp... några godbitar ska vara kvar här hemma och några ska vidare till butiken för att bringa lite skattjaktslycka åt någon annan.

Lite pyssel och kärt krimskrams i en gammal trälåda med småfack och lock kan få vilken regnig dag som helst att bli solkysst... Här kan man proppa ner en massa pyssel och sen bara stänga locket om man vill ha det lite lagom stilrent så där... såna saker är en "trångbodds" räddning när man älskar sånt som jag!

Skulle bra gärna vilja ha ett stort postskåp med fack på väggen också... ett sånt som underbara Mari med bloggen "Vita Ranunkel" har... eftersom de är svårfunna dessa underbaringar bygger ju många själva och liknande går också att hitta i nyproduktion, men ja jag önskar mig ett gammalt ja och den jakten ger jag aldrig upp!

Nu vankas det Lördags fika med nybakat och kaffe... livet är bra underbart!









Sötaste madonnareliefen i gips... så gammal och skör... en detalj som fick mitt hjärta att slå volter då jag fann henne.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails