2010-07-28

Lugna sommar dagar...

Semesterveckorna har gett själen en riktigt boost med lugn- endorfiner... långa sovmorgnar, massor av tid för att göra absolut ingenting, lugna långa lata dagar både ute och inne. Det är så underbart att inte ha några måsten utan att bara får lov att vara.

I går köpte vi barngrejer... vagn, bilstol och säng och planeringen för hur vi ska få plats med en liten har nu sakteligen börjat ta fart. Men det finns gått om tid för att greja med det rent praktiskt... så att ligga på soffan och tänka, surfa lite på datorn och bläddra i några tjocka härliga magasin och dricka kaffe på balkongen räcker gott dessa härliga sommardagar. Det är härligt att inte ha bråttom...

Balkongen är rätt skral på växtlighet i år då pengarna istället läggs på bebisgrejer... mitt älskade äppelträd som växte så det knakade förra året klarade inte den bistra långa vintern och står nu med kala grenar kvar i krukan och påminner om att sommaren ska tas väl tillvara... Jag min dummer isolerade inte krukan i vintras då jag trodde den var tillräckligt stor för att inte knäckas av kylan... den missen gör jag inte om!

Myrtenträdet ni ser på bilderna längre ner klarade sig med nöd och näppe och har just tagit fart efter att ha varit helt nedklippt sen i vintras. Endast en färgglad tuva med penséer från i våras ger balkongen lite sommarfeeling i år. Kanske om jag har tur så får jag något grannt till krukan av mina kära familjemedlemmar när jag fyller år i augusti... jag har skrivit äppelträd högst upp på listan! :)

Är det någon av er underbara läsare som har andra förslag på träd som passar för krukliv och som är vintertåligt så är jag mycket tacksam för förslag! Någon som känner till något om Liguster på stam?

Några bilder från vardagsrummet som just dammats av från stambytet... Allt är sig likt som ni ser. Till och med påskpyntet står kvar sen i våras... det gömde sig väl under allt damm :) När semesterlugnet blir för trist ska jag ta tag i allt och göra lite förändringar här hemma... men tills dess får det vara precis som det är.












LinkWithin

Related Posts with Thumbnails