2010-09-24

Päronmarmelad....

Igår morse hade jag sovmorgon och unnande mig en riktigt god frukost med nybakat bröd från bageriet, många skivor gräddost och underbar fransk päronmarmelad.

Marmeladen är ljuvlig till alla sorters ost... både på frukostmackan och till ostbrickan, en klar favorit här hemma! Ni bara måste prova den om ni inte redan har gjort det. ST DALFOUR FRANCE - Rhapsodie de fruit, Williams Päron. Marmeladen innehåller inget tillsatt socker utan är sötat med fruktjuice. Gyllen gul, frisk och saftig päronsmak... kunde inte gjort den bättre själv. Bäst av allt är att denna lyxiga päronmarmelad finns att köpa på Konsum! :)

Bordet dukades med porslinsbrädorna jag fått i present av en god vän... den lilla fick jag nu i veckan tillsammans med den underbara kannan med gula rosor. Hon är så fantastisk vännen min, som överraskar och lyser upp vardagen med såna fina gåvor. Tusen tack till dig hjärtat, du förgyller verkligen livet mitt!

Kannan, ja den är oemotståndlig... vaniljvit, trind och välanvänd. I höst blir det många stunder vid bordet med den!







En underbar september helg önskas alla goa vänner där ute!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails