2010-09-17

September Ljus...

Medans solen sänker sig i september och slänger solkyssar över textilierna hemma i sovrummet förbereder jag mig för att ta emot hösten. Jag har rensat var vrå i vår lägenhet och den här gången vill jag verkligen få till en förändring. Försöker att dra ner på pynt och prylar för att få en lugnare atmosfär. Men vad svårt det är... ja att bryta stil och levnads mönster när man varit på ett visst sätt länge.

Bebisen kommer om två månader och någonting säger mig bara att jag måste skapa lugn och ro här innan dess. Jag har fått nog av överbelamrade ytor och gör mitt allra bästa för att få till en fridfull känsla omkring mig. Det känns som jag vaknat upp ur en märklig dröm och plötsligt känns det som om allt jag nyss tyckte var så mysigt och ombonat håller på att dränka mig!

Som i sovrummet som ni ser på bilderna här nedan, för att visa er ett exempel på vad för tankar som drabbat mig... jag tycker det känns alldeles för mycket allting, vill inte ha några sängbord med lampor och hylla med krokar och tingelitangel. Skulle kunna tänka mig att ta bort dessa möbler och bara ha sängen och skänken kvar... och en stor målning eller vacker dikt på väggen bakom. Tycker det är vackert med vackra saker men det kan också bli för mycket av det goda. Vissa saker vill jag inte vara utan... som Anna Flebergs vackra fågelbur, lavendelhjärtat och gamla vackra tygpåsar men mycket annat vill jag faktiskt bara kasta ut...

Ja det är så det är just nu i mitt huvud, mycket jobb, funderingar och allmänt höstkaos. Tid för förändring alltså... hösten gör mig sån... föränderlig, rastlös och sugen på nytt.









LinkWithin

Related Posts with Thumbnails