2010-09-26

Söndags poesi... hösten nockar mig

Höstmulen söndag, bitterljuvt vacker, lugn och rofylld...

Så trollbindande kontraster utanför fönstren när molnen färgar himlen i gråblå toner och lönnlöven lyser som eld mot det mulna bakgrunds diset. Hösten nockar mig med sin fägring...  får lov att dra efter andan... den gör nästan lite ont i hjärtat så vacker är den. Sorgset vacker med allt som vissnar och somnar in i vinterdvala.

Snart fryser frosten alla dofter och träden står åter vinter kala. Därför ska jag ut och andas höstluft och känna vinden ila... måste få känna doften av jord och mylla, innan den fryser till is.

Medan poetiska hösttankar fyller huvudet mitt denna gråa september söndag... packar jag upp ljuvligheter från min älskade favorit leverantör igen. I butiken hittar du dessa nyheter nu... det är något visst med antikviteter, med fransk linne och nötta älskade gamla ting.

Efter många timmars butiksarbete avslutar vi helgen med en uppfriskande promenad (ett varv runt huset eftersom jag knappt kan gå med min stora bebismage, den 23 november är det dags)... stövlarna väntar, samlar korgen likaså. Kanske hittar jag lite vackra skatter på vägen!










LinkWithin

Related Posts with Thumbnails