2010-09-22

Spirande grönska på båge...

Tittar in som hastigast denna onsdags eftermiddag med en liten fråga... är det någon som vet vad denna spröda skönhet heter och hur den ska skötas?

Jag köpte den på Ulriksdal för någon vecka sen men då det var kilometerlång kö och jag hade ont av att stå blev det inte att jag frågade någon om den. Det fanns inte heller med någon lapp i krukan som det kan göra annars, bara en lapp där det stod "krukväxt" och den blev jag ju inte mycket klokare av.

Bladen är lite tjockare men väldigt små och smala, färgen är vit/grågrön.... över jorden i krukan växer någon slags mossliknande hård täckande växt... lite som grön lav...

Jo så jag tänkte att det finns någon där ute som vet vad det är jag köpt och hur jag bäst sköter denna söta växt, mycket tacksam för lite tips!




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails