2010-11-22

Adventstider...

Kära underbara vänner!

Jag är så uppe i varv och känslorna far bergodalbana med mig nu dagen innan baby leveransen! Känner mig nästan utanför min egen kropp... den mest märkliga känsla jag upplevt. I morgon ska vi få träffa vår bebis och det känns så otroligt häftigt och underligt att ha ett leveransdatum på det! Nervös, lycklig, spänd, pirrig och ja jag vet inte allt vad jag går igenom just nu... tror ni fattar....

I veckan har jag boat, myst, fixat och grejat och fart runt som ett yrväder... har inhandlat de sista babygrejerna, tvättat och vikt in i skåpen, bäddat vaggan, fixat barnvagnen, jobbat som en dåre för att få ut paket till alla kära kunder innan min baby-paus nu fram till lucia och sju hundra grejer till.

I går gjorde vi lite adventsfint och lite nytt har fått flytta in... bland annat det här juliga fågelhuset från Olsson & Jensen som jag fullkomligt älskar! Tänker på pepparkakshus när jag ser det men kommer att ha det framme året om, till våren kanske jag fyller det med söta lökväxter. Nu i jul får det vara ett ljushus... Den gamla Affari buren ståtar nu på balkongen istället.

Har planterat Enar och vita Amaryllis men detta hann jag inte få med på bild så ni får föreställa er hur det ser ut där bakom buren i fönstret istället :)

Nu ska jag iväg till förlossningen för inskrivning... hjärtat sitter i halsgropen! Kanske tittar jag in sen senare ikväll med lite bilder på babygrejerna, för något sova lär det nog inte bli för min del... jag är för nervös för det!






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails