2010-11-22

Babysängen...

Två inlägg på en dag... dessutom dagen före stora dagen... ja nu tror ni att jag har gått och blivit tokig... och ja, det har jag nog blivit! Jag är så uppspelt och rastlös just nu. Sova finns inte i denna värld så därför sysselsätter jag mig med en massa pyssel för att få tiden att gå...

Igår natt sydde jag ett litet baby örngott av ett gammalt gistet och trasig linneörngott, så här blev det, lappat och klart! Jag gillar trasdockestilen... gillar när det finns lite skavanker och lagningar i hörnen. Tycker det ser så kärvänligt, tryggt och mysigt ut.

Troll Royal babysäng blev det till lilla knyttet till att börja med... lösning på större säng (som inte går att trilla ur) till 6 månaders dagen kluras det på. Alla Spjälsängar är 10 cm för stora för att få plats i vårt sovrum så det får bli någon annan variant. Förslag är varmt välkomna!

Så snart jag är på benen hörs vi igen! Tills dess önskar jag er alla en underbar första Advent. Tusen tack för alla goa lyckönskningar!







Tjohej, en till grej innan jag slår igen locket för idag... fick veta att vi ska vara med i reportage i nästa nummer av "Allt i Hemmet" som kommer ut den 15 december - nr 1 som ska vara ett extra tjockt vinternummer. Så nu vet ni det... jag tycker det känns superkul och pirrigt så klart. Vår trånga lilla funkislya mitt i strålkastarljuset... känns allt bra märkligt att få lov att skryta med en sån nyhet! :) Linnea hjälpte mig som sjutton med allt fix den dagen. Tack älskling för att du är så go mot mamsen och ställer upp jämt och ständigt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails