2011-01-09

Råsilke...

Underbaraste lampskärmarna tillverkade av råsilke har nu inkommit till BUTIKEN. Har väntat på denna goding sen Augusti, så det var med stor glädje jag mottog dessa, äntligen!!!

Jag har just dragit fram el till min betonglampa... den står inte i sovrummet som på bilderna utan i vardagsrummet på bruna bordet vid fönstret, det kändes så mörkt när granen åkte ut. Men jag blev bra sugen på två till nu när jag ser bilderna! :)

Skärmen från Olsson & Jensen är speciellt framtagen för att passa den omtyckta betonglampfoten. De har haft lite problem med att hitta en passande skärm till den... de platta skärmarna i draperat tyg som den synts mest med är egentligen lite för liten för "betongbjässen". Så för den som vill förnya sig finns nu denna ljuvliga skärm från Olsson & Jensen till försäljning.

Idag har jag STOR hemma-pysslar-dag... inspirationen flödar och jag har återfått min energi. Jag ska rensa, fixa, sy och greja hela dagen... solens strålar ger verkligen kraft, även om dom är blygsamma...

Nog är jag tokig kanske men jag är glad för snön och önskar mig fortsatt VINTER ett bra tag till, med gnistrande vitra drivor och minusgrader. Älskar knarret under fötterna och njuter av det skimrande kalla ljuset det vita landskapet skänker. I Februari och Mars är det underbart att fotografera om snön ligger kvar, både ute och inne. Ljuset vet då inga gränser och aldrig blir väl bilderna så vackra som då! Så jag håller tummen för köldknäpp igen... men så länge ska jag njuta av det som är... takdropp och sol och känslan av att våren är nära.

Skön söndag önskas er alla!







Läs mer om silkesfjärilen, silkestillverkning och råsilke här... SILKESFJÄRILEN och RÅSILKE

Bild lånad från Wikipedia


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails