2011-01-11

Vilda Tomater...

Köpte hem vilda tomater här om dagen och tyckte de hade så härliga färger. Använder ofta min samling av latteskålar till små plock som tomater, vitlök, nötter och sånt smarrigt... tycker om att ha sånt framme. Dock har jag ont om plats i köket så någon större samling med härligheter blir det inte.

Håller på att tvätta... tidsbristen gör att man får fixa hushållsarbete mitt i natten nu när man har en bebis i famnen 24 tim om dygnet :) Man tror att man ska ha så gott om tid när man är mammaledig... men för mig är det definitivt inte så!!! Jag är glad om jag hinner få ner lite lunch, duscha och få på mig kläder. Fixa tvättstugan är helt omöjligt, då måste jag ha barnpassning så det kan jag inte göra förrän resten av familjen är hemkomna. Hur gör alla ensamma mammor undrar jag? Alltså jag tänker på det ibland... ensam med en bebis måste vara en otrolig utmaning! Jag klarar allt med nöd och näppe och jag har både man och stora barn som kan hjälpa till.

Medans tvätten rullar runt i maskinen och jag väntar på att lilleman ska vakna för kvällsmål passar jag på att titta in hit. Egentid är lyxigt nu förtiden... njuter :)





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails