2011-02-18

It´s magical...

Magiskt är ljuset i Februari... sovrummet fylls med skimrande glittrande ljuskatter och sänglinnet badar i ljusspelets drömlika nyanser. Här trivs jag bra just nu då sagotemat liksom kommer till sin rätt här! Vårt sovrum passar sig bra för dagdrömmerier... ligger gärna ner en stund och filosoferar på morgonkvisten... ingen stress bara lugnt och skönt...

Har sytt de mjukaste sängkläder till Noah... av ett vackert gammalt linnelakan med monogram. Så roligt och så enklet att sy små sängkläder! Ska sy mera för det går åt... Har också sytt en liten förvaringskorg av ett gammalt kuddvar. Återanvändning är min melodi... för tänk vad mycket kul man kan göra med gammalt sänglinne! Nästa projekt blir att färdigställa sängkappan i linne som jag påbörjat till Noah's säng. Ni skymtade den i förra inlägget... visar i sin helhet när det är klart sen.

Nu ska jag drömma mig vidare... till mitt alldeles egna sagoslott där rummen är stora och ligger i fil. Där pardörrar leder mig in i stora salar, med fönster höga som brandstegar... där tinnar och torn glittrar mot himlen och rosenträdgårdens doft fyller hela själen!

En fröjdefull helg till er kära vänner!

















LinkWithin

Related Posts with Thumbnails