2011-02-19

Kreativt arbetsplats....

I veckan fixade jag till min arbetsplats och uppdaterade med lite nya grejer... Äntligen är det ordning och reda här och ingenting onödigt stör synfältet. Att ha rent, snyggt och prydligt omkring sig medför helt klart FRID i sinnet... och mer skaparlust! När jag i mitt liv tillbringat många långa dagar på röriga tråkiga kontor har jag till slut blivit deprimerad... Det är viktigt det där med stämningen, arbetsplatsen ska vara inspirerande!

Fick för någon vecka sen en ny dator i present av älsklingen... en stor laptop med super skärm och inbyggt Photoshop... och inte nog med det, han hade också fixat alla tillbehör till så som en ny mus, en charmig liten led-light lampa (så att jag ser vad jag gör när jag jobbar natt, utan att störa hans goda sömn när han sover på soffan :) Spanjoren klarar nämligen inte nattpassen, jobbet blev katastrof för hans del när han ständigt var trött) och trådlös överföring till högtalarsystemet, så att jag kan lyssna på musik på högsta volym om jag har lust! Så nu slipper jag tråkiga sladdhärvor och fula laddare, dator från medeltiden, extra skärm och tangentbord osv... och allt är trådlöst.

Fixade också fint i skåpen och samlade alla pysselsaker och härliga inspirerande böcker och magasin på en och samma plats... känner jag mig tråkad och nere någon dag är det bara att öppna luckorna så kommer lusten snart att vara tillbaka!

Vid detta skrivbord skrivs det många rader varje dag... och här tänks det, kluras det, skissas det, sys det, redigeras det bilder, pysslas det, bloggas det, arbetas det.... från denna plats driver jag företag, håller kontakten med omvärlden, snackar med vänner och bekanta som inte bor i närheten... hela mitt kommunikativa liv finns just här! Ja, man kan säga att dessa kvadratmeter yta räcker till mycket!








LinkWithin

Related Posts with Thumbnails