2011-03-12

Böcker... att drömma sig bort med!

Två underbara böcker har jag utökat samlingen med denna vecka... en som jag suktat efter länge men aldrig kommit mig för att köpa, HOME-MADE VINTAGE av Christina Strutt och en rykande färsk nyhet på tyska, BELLE BLANC av Mirjana Schnepf och Bianca Aurich.

Säger bara... har du ännu inte köpt dom - köp dom!

Fantastiska böcker att drömma sig bort med en ledig lördag... och så skönt att fly verkligheten en stund när katastrofens bilder etsat sig fast på näthinnan. Jag har sååååå svårt för att bara låta hemskheter gå mig förbi, jag blir oerhört påverkad när saker händer och kan inte skaka det av mig. Tänker på barnen och mår pyton...

Katastrofer ger verkligen ens eget liv perspektiv... och för stunden kan jag tappa ALLT intresse för ytligheter som inedning och prylar. Vem bryr sig om en ny soffa eller ett stylat sovrum när hela städer rämnar av vattenmassor och slukar allt levande liksom!!!! För att hjälpa mig själv igenom denna helg och för att tillåta mig själv att njuta av livet vi lever här utan katastrofer dök jag därför ner i dessa böcker ikväll och stängde av nyheterna, jag vill inte tappa lusten nu när jag äntligen fått krafter tillbaka. Det hjälpte lite grann, i alla fall för stunden... det är helt klart två ljuvliga böcker att inspireras av!





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails