2011-04-28

Sista dagarna i april...

Snart är April förbi och vi går sommaren till mötes... Det fullkomligt sjuder av glädje i blogginläggen nu, det är vår överallt och blommor och pasteller och lyckliga tankar! Norden borna har tinat upp och nu sätter en hektiskt tid igång för alla som har hus och trädgård! Annat är det för oss stadsbor... vi kan ta våren med ro... plantera lite smått på balkongen (om man har lyckan att ha någon) och äta glass på picknick filten i parken...

Våren gör mig just av denna anledning en smula rastlös... jag får en energi utan dess like som jag inte riktigt kan få utlopp för. Jag vill greja sommarfint, pyssla med somrigt pyssel, vara ute i trädgården, plantera blomster, planera trädgård, bygga växthus och göra sånt ni alla lyckliga hus ägare gör runt om i vårt avlånga land. Det är med en smula avund jag skriver dessa rader... inte missunnsamhet, tvärt om... jag blir salig när jag läser alla härliga inlägg!

Man vill ju liksom vara ute när solen skiner... men det är svårt att göra allt man har lust till att göra på en filt i parken, om ni förstår vad jag menar :) Skulle behöva en trädgård... ja det skulle jag verkligen! Men jag har en balkong i alla fall och får vara lycklig för det, den är 1,5 kvm... "gå ut backa in" principen gäller här! Hahaha, men det får man se som positivt, det kostar inte mycket att fylla den med sommargrönska... och pengarna som blir över kan jag spendera på trädgårdsmagasin och latte i solen istället.

Önskar er alla ett fantastiskt avslut på april... det är ljuvligt nu och varenda sekund av denna tid är värd att bereda plats för i hjärtat. En liten april ros till er sötnosar!

Fågelburen i bakgrunden som jag visat i många av mina inlägg kan du köpa här... Country by mail! Många har frågat om den och den kommer från Olsson & Jensen.







LinkWithin

Related Posts with Thumbnails